Ukrep 67: Izboljšave pri delu izvajalcev javne zdravstvene službe
Namen:
Povečati učinkovitost, produktivnost in kakovost v izvajanju javne zdravstvene službe. Izboljšati upravljanje razpoložljivih virov in vodenje izvajalcev zdravstvenih storitev.
Predlogi sprememb:
Poslovanje izvajalcev javne zdravstvene službe se presoja na podlagi standardov in merljivih kazalcev. MZ mora predpisati vse potrebne standarde optimalne izkoriščenosti vseh faktorjev oziroma virov. Primeri: razmerje oprema / potrebne storitve (izkoriščenost produkcijskih faktorjev); minimalni obseg dela za ohranjanje izkušenj; odločanje in načrtovanje na podlagi podatkov;
Učinkovito upravljanje z razpoložljivimi viri ter vodenje kadrov v skladu s predpisanimi standardi optimalne izkoriščenosti.
Odgovornost managementa za pozitivno poslovanje s položajem in plačo.
Sestava in odgovornost svetov zavodov primerljiva z nadzornimi sveti gospodarskih družb.
Vzpostavitev pogojev za delovanje učinkovitega strokovnega nadzora ter varovanja bolnikovih pravic.
Vzpostaviti sistem izboljševanja in spremljanje celovite kakovosti ter stroškovne učinkovitosti zdravstvenih zavodov.
Zagotoviti presojo poslovanja izvajalcev javne zdravstvene službe na podlagi standardov in merljivih kazalcev.
Zagotovitev nacionalnega sistema zdravstvene informatike: o Konsolidacija osnovne infrastrukture v zdravstvu o Nacionalni sistem poročanja in izmenjave podatkov o koncepta VEM (vse na enem mestu): - portal - enoten elektronski zdravstveni karton - nacionalne čakalne liste
Zagotoviti učinkovito upravljanje zdravstvenih izvajalcev, kar vključuje predvsem obvezna ustrezna upravljavska znanja za zasedanje vodstvenih funkcij.
Decentralizacija vodenja velikih sistemov. Odprava uravnilovke v plačni politiki
Na primarni ravni spodbujati koncesionarstvo in povezovanje v skupinske prakse v obstoječih zmogljivosti zdravstvenih domov.
Na sekundarni ravni spodbujati uvajanje svobodnih zdravnikov specialistov, določiti mrežo bolnišnic, pripraviti projekt zasebne bolnišnice in spodbujati koncesionarstvo.
Terciarne institucije morajo kot institucije ostati v državni lasti.
Država bo na primarni, sekundarni in terciarni ravni zagotovila izvajanje preventivnega zdravstvenega varstva
Ocena učinkov:
Izboljšanje uporabe omejenih virov v zdravstvu Povečanje učinkovitosti zdravstvenega sistema ter večji obseg in kakovost zdravstvenih storitev.
Nosilci:
Ministrstvo za zdravje
Odprta vprašanja:
Pripraviti analizo možnosti privatizacije, vstopanja zasebnega kapitala oziroma zasebnega dela (outsourcing) v bolnišnicah.
Zakonodaja:
Predlagani zakoni:
Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o zdravstveni dejavnosti