|
Namen:
Povečati preglednost sistema in usmerjenost štipendij v reševanje potreb gospodarstva in deficitarnih poklicev; uskladitev štipendijskega sistema s sistemom socialnih transferjev.
Predlogi sprememb:
- Priključitev sedanjega sistema republiškega štipendiranja drugim socialnim transferjem, o katerih odločajo Centri za socialno delo. Sedaj imamo namreč dva administrativna sistema, ki zagotavljata izvajanje teh dveh socialnih transferjev, kar je na eni strani neracionalno z vidika administrativnih stroškov in na drugi strani nelogično z vidika izrazito socialnega namena obeh transferjev;
- Razvoj štipendijskega sklada, ki bi ga sofinancirali tako delodajalci kot država in bi bil namenjen financiranju kadrovskih štipendij (za znanega delodajalca) ter spodbujanju izobraževanja za deficitarna poklicna področja v posameznih regijah (odločilna vloga regionalnih partnerjev pri opredeljevanju razpisov za smeri in stopnje šolanja) ter štipendiranju nadarjenih dijakov in študentov (Zoisove štipendije); pri štipendijah za nadarjene bi znova kazalo proučiti možnost uvedbe dohodkovnega cenzusa, ki pa bi moral biti bistveno višji kot je vstopni cenzus za sedanje republiške štipendije;
- Vse ostale štipendijske sheme in subvencije, ki jih sedaj sofinancira oz. zagotavlja država iz proračuna (npr. subvencije za prevoze ipd.) se pregledajo z namenom, da se zagotovi njihovo enotno zagotavljanje bodisi v okviru »dodatka za šolanje«, ki se izplačuje skupaj z otroškimi dodatki, bodisi v okviru štipendij iz štipendijskega sklada.
Ocena učinkov:
Zmanjšanje brezposelnosti mladih, zmanjšanje stroškov dvojnega vodenja evidenc
Nosilci:
Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve; Ministrstvo za šolstvo in šport.
Zakonodaja:
Predlagani zakoni: |